Mekong-delta

P1010591.jpgHello allemaal!

Gisterenmorgen met het busje naar de Mekong delta vertrokken. Na een eindje rijden het bootje op gegaan, een prive bootje voor ons met boven op het dek 10 supergoeie ligstoeltjes! Heerlijk genieten van het uitzicht dus!!!

Met de boot aangemeerd aan een eilandje, een typisch huisje bezocht van hier. Kei vriendelijke mevrouw, we mochten overal rondkijken, haar huisdier was ne python, brrrrr! Super groen hier en kei veel lekkere verse vruchten aan de bomen! Bij dat huisje dan een theetje gedronken en verse ananas, pomelo, lady fingers (minibanaantjes) en een soort lychee gegeten. Mjummie!!!

Daarna een stukje gestapt door het dorpje en kleine bootjes op om te varen op de smalle vertakkinkjes van de delta. Supersjiek echt! Het was een beetje aan het regenen, maar qua temperatuur was het echt ideaal!!!

Dan terug aan de grote boot aangekomen en naar een ander eilandje gevaren. Hier maakten ze cocos-snoepjes. Gezien hoe ze dat deden en dan natuurlijk met de nodige voorraad in de hand weeral terug naar de boot.

Nog naar een ander eilandje om te eten, verse vis! Nog belgen tegen gekomen daar! grappig!

Eens terug op het vasteland het busje weer op om nog een stukje verder te rijden. Gestopt op een plaatsje waar onze 10 mountainbikes stonden te wachten! Onze lengtes hadden we eerder al doorgegeven, dus aan elke fiets hing een naamkaartje! Hehe. Mooi toertje gedaan, maar ik heb wel terug last gekregen van mn pols (had ik ook toen ik vertrok naar Vietnam). Al die dorpjes, die natuur, zoooo ongelooflijk prachtig. De mensen die allemaal goeiedag roepen en naar je lachen, super echt!

Na anderhalf uur of zo terug bij het busje aangekomen, dat stond klaar met water en natte doekjes om ons wat af te wassen. Echt geweldig! Rugzakjes meegenomen en tot morgen gezegd tegen de chauffeur en dan met de fiets nog een stukje verder om op een bootje te gaan.

Het water staat heel hoog op de moment dus tot de knietjes in het water om op het bootje te geraken, varen bij een prachtige zonsondergang met een cocosnoot in onze handen. Zo idyllisch allemaal!

Aangekomen bij onze slaapplaats: enkele hutten op het water: slaaphut, keuken, sanitair, eethut, ... echt zalig! Gedouched, gegeten en nog wat gebabbeld en dan ons veldbed in! Heerlijk geslapen!

Vanmorgen na het ontbijt beginnen fietsen weer. In totaal stonden er 69 km op ons te wachten! vol goede moed begonnen maar na een 30-tal km moeten stoppen omdat mn pols echt pijn deed. Beetje aan het overbelasten denk ik. (philine denkt ontstoken) Dus met de bus mee verder. Nog twee meisjes gestopt aan dezelfde halte als ik en aan de volgende halte ook nog twee man gestopt. Uiteindelijk is iedereen gestopt na een 50-tal km en zijn we met de bus verder gereden naar onze lunch-plaats.

Weer maar eens lekker gegeten in een klein lokaal restaurantje en dan verder naar Can Tho. Vanop de ferry zagen we de brug die ingestort is. De mensen zijn er hier niet goed van. De brug is super lang en het stuk dat ingestort is hebben we niet gezien. De werken waren gestart in 2004 en als je de files voor de ferry ziet is er echt wel nood aan een brug hier...

Nu in ons hotelletje, best ok! Binnen vijf minuutjes gaan we wat rondlopen in Can Tho en daarna iets eten. De delta is echt niet te vergelijken met het noorden. De natuur is hier echt prachtig en het leven lijkt rustiger (maar ook hier sjeezen de brommerkes om je oren hoor). De temperatuur is hier op de moment ook aangenaam warm, niet te!

Alles super hier dus! Nog superhard aan het genieten van de laatste dagjes... Overmorgen zitten we weeral op het vliegtuig terug...

Kei veel groetjes!!!

Sofie xxx

Posted by fiezel 16:40 Archived in Vietnam

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.