het aftellen is begonnen!

vertrekvergadering

Gisteren vertrekvergadering gehad in het ViaVia reiscafé in Antwerpen. Het aftellen kan nu echt beginnen, nog drie weekjes!!! Een eerste indruk van de groep gekregen, het belooft een toffe bende te worden! Begeleidster Barbara wist ons vanalles te vertellen: de reisroute, nuttige tips, bagagetips, ... Zes meisjes en vier jongens: Barbara, Leen, Leen, Erika, Philine, Tim, Dries, Karel, Kenneth en mezelf! Karel en Erika hebben we (jammer genoeg) nog niet gezien, maar er zal tijd genoeg zijn om kennis te maken tijdens onze ellelange reis richting... VIETNAM!
Jippie, nog een kleine drie weekjes werken, en mijn vakantie kan beginnen!

Posted by fiezel 19:30 Archived in Belgium Comments (0)

Vietnam!!!

reisschema

Heb begint te korten, elf september is het zo ver: Vietnam! Met een groepje van tien (Joker) trekken we van elf september tot één oktober van noord naar zuid!

De vlieguurtjes zien er vermoeiend uit, maar de reis is veel belovend en na de geweldige Joker reis naar Mexico vorig jaar heb ik er zeker zin in! Hier alvast wat info!

de vlieguren

11/09: Brussel (7u25) - Rome (9u25)
11/09: Rome (13u45) - Kuala Lumpur (Maleisië) (7u45 plaatselijke tijd, 1u45 belgische tijd)
12/09: Kuala Lumpur (11u15 plaatselijke tijd, 5u15 belgische tijd) - Hanoi (13u40 plaatselijke tijd, 8u40 belgische tijd)

30/09: Ho Chi Min (16u15 plaatselijke tijd, 11u15 belgische tijd) - Kuala Lumpur (19u10 plaatselijke tijd, 13u10 belgische tijd)
30/09: Kuala Lumpur (23u50 plaatselijke tijd, 17u50 belgische tijd) - Frankfurt (6u30)
01/10: Frankfurt (8u15) - Brussel (9u15)

de route

het reisschema

Dag 1 – 3 (di 11- do 13 september): Hanoi
De eerste dagen spenderen we in Hanoi, een charmante stad met meren, parken, pagodes en het mausoleum van Ho Chi Minh. Veel auto’s zijn er niet, fietsers des te meer! Voor een sprong naar de overkant zet je dan ook best je oogkleppen op. In de drukke binnenstad vinden we honderden winkeltjes, eettentjes en bierlokalen. Een nachtleven heeft Hanoi niet, ‘s avonds om 10 uur is het doodstil op straat; een restant van de communistische periode. Vanaf 5 u ‘s ochtends zijn de badmintonners echter al druk in de weer. Meespelen mag altijd en na de partij staat er een glas thee voor je klaar!

Dag 4 – 6 (vr 14 - zo 16 september): Halong Bay
Meer dan 3.000 vreemd gevormde rotsen rijzen op uit de Halong Bay en vormen, samen met de vissersboten, een uniek landschap. Halong Bay, de ‘baai van de neerdalende draak’, verkennen we per boot. ‘s Avonds gaan we voor anker om te genieten van een prachtig ondergaande zon en een nachtelijke zwempartij in het heerlijk warme water. Na het bezoek aan Halong Bay keren we terug naar Hanoi van waaruit we de trein nemen naar Hue.

Dag 7 – 8 (ma 17 - di 18 september): Hue
Hue is een antieke keizerstad met prachtige paleizen en pagodes. Met de ?ets ontdekken we de keizerlijke graven die tussen de rijstvelden langs de Perfume River liggen. De Forbidden Purple City, de verblijfplaats van de keizers in Hue, is ronduit indrukwekkend en omgeven door een muur van maar liefst 17 km. Vanuit Hue rijden we via Danang naar Hoi An.

Dag 9 (wo 19 september): Hoi An
Hoi An is een charmant en dromerig plaatsje vlak bij de kust. Met behulp van UNESCO werd de stad gerestaureerd; een prachtig levend monument dat een bezoek meer dan waard is. En dat is ook de historische site van My Son met Chamtempels, vlakbij Hoi An.

Dag 10 – 13 (do 20 - zo 23 september): Highlands
Gedurende een 3-tal dagen rijden we door de Vietnamese hooglanden waarbij we tal van bergvolkeren en minderheden ontmoeten. Onderweg trekken we er ook te voet op uit. We passeren talloze kleine dorpjes, contact leggen met de bewoners is niet moeilijk.

Dag 14 – 16 (ma 24 - wo 26 september): Nha Trang
Een prachtig wit strand, afgelijnd met palmbomen, schreeuwt om een paar dagen rust. De ideale locatie om te ontspannen, zwemmen, snorkelen, varen en eventueel te gaan duiken. Onder de palmbomen genieten we van een biertje of cocktail. Met de bus rijden we verder naar Ho Chi Minh City.

Dag 17 – 18 (do 27 - vr 28 september): Ho Chi Minh City
Het voormalige Saigon is het industriële en commerciële centrum van Vietnam waar iedereen wel zijn eigen handeltje lijkt te drijven, 30 km ten westen van Ho Chi Minh City vinden we de tunnels van Cu Chi. Eindeloze ondergrondse tunnels die tijdens de Vietnamoorlog als schuilplaats dienden voor de Viet Cong, het Nationaal Bevrijdingsfront voor Zuid-Vietnam. Hier worden we rondgeleid door oorlogsveteranen. Geen wonder dat hier nog een fanatiek anti-Amerikaanse sfeer hangt.

Dag 19 - 21 (za 29 september - ma 1 oktober): Mekongdelta
De Mekongdelta is erg vlak, maar ongelooflijk groen en vruchtbaar. Temidden de rivieren en kanalen van de delta en een rusteloze stoet van vaartuigen liggen de ‘varende huizen’. Beslist een opmerkelijk beeld. Op de top van de Sam Mountain, een boeddhistisch bedevaartsoord zien we Cambodja liggen. Bestaat er een betere plek om terug te blikken op een geslaagde reis? Vanuit Ho Chi Minh City keren we terug naar Belgie.

Posted by fiezel 19:52 Archived in Belgium Comments (2)